Verslag BV dec 2017

Verslag bestuursvergadering NBPM
Vrijdag  8 december 2017, 10.30 – 14.00 uur
Van de Valk, De Bilt.

 

  • Opening
    1. Vaststelling agenda
      toegevoegd: punt h en i
    2. Mededelingen
      – m.i.v. aankomend jaar zijn er 3 opzeggingen, waaronder Sjon Kieftenbeld, die nu gepensioneerd is. Gea schrijft een stukje voor/ over hem voor op het forum, Esther stuurt hem een bloemetje.
      – Esther gaat het logo rondsturen aan de leden zodat ze deze op hun website kunnen plaatsen.
    3. Ingekomen stukken
      – Er is een brief binnengekomen in cc, gericht aan rechtspraak.nl , van Dhr. J. Schaeffer, directeur van BPBI, betreffende het klachtenreglement. Nu blijkt dus dat dhr. Schaeffer directeur van een bewindvoerdersvereniging Vraag aan CBM hoe het kan dat Schaeffer en Slootweg, beide als deskundige zijn benoemd, maar gezien hun achtergrond beide niet onafhankelijk en niet ter zake kundig zijn. Karin formuleert een concept brief.
  • Vaststellen besluitenlijst d. 20 oktober 2017 (bijlage)
    – Enkele kleine wijzigingen in formulering, overigens vastgesteld.
    – in het vervolg dient het verslag niet meer als lijst te worden gemaakt, maar in relatie met de agenda te staan.
  • Terugkoppeling overleggen
    – Er is een verslag ontvangen van het overleg tussen de brancheverenigingen, het LKB en de expertgroep CBM. Met betrekking tot de vijf-jaars evaluatie gaat de expertgroep de inhoud van het formulier onder de loep nemen. Er wordt verzocht input te leveren m.b.t. de vraagstelling, de volgorde van de vragen, en of er nog vragen worden gemist. Gea formuleert een aantal vragen op het forum.
    – De vergaderdata in dit verslag verschillen van de data die per mail zijn aangeleverd. Karin vraagt bij mevr. Vlogman naar de juiste data.
    – Karin zal deelnemen aan het NBA overleg in januari. Hier zal ze op het verschil letten tussen bewindvoerders en mentoren. Wanneer het definitieve accountantsprotocol wordt gemaild, zal deze ok op onze website worden gepubliceerd.
  • Scholing en deskundigheid 
  • Bespreekpunten
    1. Beschermingsmaatregelen – KLIK: mail van Stieneke d.d.14-11 (bijlage)
      – Klik is bereid een stukje te plaatsen, maar uitsluitend n.a.v. een concrete casus. De casus die Aline noemde lijkt geschikt, zij schrijft het uit en Stieneke legt deze voor aan de redactie van KLIK.
    2. Evaluatie ALV
      – op de evaluatieformulieren werd het ochtendgedeelte als goed en nuttig beschreven, maar het middagprogramma als slecht. Aline geeft de formulieren aan Stieneke, zodat zij de opleidingsvragen op het formulier kan bekijken.
      – De extra kosten die deze keer zijn gemaakt voor de hapjes en cakejes bedroegen 200 euro ex btw
    3. Vergaderdata ALV en BV 2018
      – ALV: 25 mei en 23 november
      – Kennismakingsdagdelen: 16 maart en 12 oktober
      – BV: 2-2, 23-3, 9-5, 29-6, 7-9, 2-11, 14-12
      – NBA, 10 januari
      – LKB/CBM, 24 mei (of 17 mei), 15 november
    4. Invulling middagprogramma ALV
      – Stieneke probeert Mieke Hoenderbos te reserveren mbt hechtingsproblematiek.
    5. Kennismakingsdagdelen 2018
      – Wendy Frehé en Anita Kuijpers hebben aangegeven deze dagdelen te willen verzorgen. Stieneke zorgt ervoor dat ze goed voorbereid worden. De praktische organisatie blijft bij Esther en Stieneke.
    6. Stappenplan regionalisering
      -Jaarkalender op website plaatsen zodat de regio’s de onderwerpen kunnen inplannen
      – bij volgende bestuursvergadering de regio coördinatoren/ -vertegenwoordigers vragen aan te schuiven om 10.00 uur. Vraagstelling: wat is de taak van een regiovertegenwoordiger in het bestuur. Stieneke nodigt ze uit. Esther zoekt geschikte locatie.
      – Zou een werkgroepje gevormd kunnen worden voor de onderzoeksvraag: wat zijn de verschillen tussen een vrijwillige mentor en een professionele mentor? Mw. Herma Holtrigter-Roorda van Saxion heeft hierover contact met Gea.
    7. Klachtencommissie, verdere kennismaking voorgedragen leden.
      – in afwachting van reactie Mentorschap Nederland
    8. PGB/ gewaarborgde hulp
      – Stieneke gaat Peter van Gassen vragen om kritisch te kijken naar onderzoek terugvordering budgethouders. Bovendien gaat Stieneke een offerte aanvragen bij een advocaat om hierin te adviseren.
    9. Website
      – ten tijde van het schrijven van dit verslag is duidelijk dat de website niet kan worden overgenomen door een andere beheerder.
      – Door het vertrek van Gea als penningmeester is Aline nu beschikbaar als penningmeester. Dit houdt in dat de website in handen kan komen van een werkgroepje.

 

  • Rondvraag
    – afscheidsetentje Gea met bestuur is gepland op 26 januari in Harderwijk om 18.30 uur. Stieneke reserveert.
  • Sluiting

 

Laat een reactie achter