NBPM is gefuseerd met Aegis per 1-1-25. Forums Ledenforum Bedrijfsvoering [ARCHIEF] Onderzoekje over dossier programma’s

1 bericht aan het bekijken (van in totaal 1)
  • Auteur
    Berichten
  • #578
    Beheerder
    Sleutelbeheerder

    Onderzoekje over dossier programma’s
    Vraag: Zoals in de laatste ALV kort besproken is, lijkt het ons handig om op voorhand te weten welke systemen door onze mentoren gehanteerd worden. Jullie reactie zal worden meegenomen zodra er vanuit de rechtspraak contact wordt opgenomen over Toezicht (voorheen KEI genaamd).

    Antwoord: Beste mensen Ik werk in On View.  TvZ (windkragt10) On View, werkt goed en sluit steeds meer aan op het mentorschap verhaal

    Antwoord: Antwoord: Ik werk met Cliendo

    Antwoord: Hallo, ik heb totaal geen behoefte aan een betaald dossierprogramma, mijn eigen mapjes in de computer doen prima waar het voor bedoeld is. Voor communicatie met de rechtbank zou m. i. een veilig mailprogramma, zoals de meeste zorgorganisaties gebruiken, prima kunnen voldoen.

    Antwoord: Wij (HP en ik) gebruiken geen gekochte applicatie of geautomatiseerd mentor dossier of systeem, wij hebben ons eigen digitale dossieropbouw, wat we als standaard gebruiken voor elke cliënt.

    Antwoord: wij werken met mentordossier. Werkt prima.

    Antwoord: Ik heb mijn eigen manier van werken en dat gaat goed tot de rechtbank in de toekomst met een vast programma komt.

    Antwoord: De rechtbank zal niet met een eigen programma komen.  Ze zullen hooguit de standaarden formuleren waarmee leveranciers hun systeem kunnen aanpassen zodat er via een portaal met de rechtbanksystemen kan worden gecommuniceerd of info kan worden uitgewisseld

    Antwoord: Ik werk ook met mentordossier en het fijne van dit programma vind ik dat er steeds klankbord overleggen zijn waardoor je steeds kunt aangeven wat er gemist wordt. Er wordt dan geprobeerd om eropaf te stemmen.

    Antwoord: Ik werk met Mentor Dossier en ben hier erg content mee. Zeer makkelijk om mee te werken, overzichtelijk en prettig om over te dragen tijdens afwezigheid. De klankbord-overleggen zijn inderdaad erg fijn.

    Antwoord: wij werken met perfect view. Dit CRM-systeem is aangepast op het mentorschap. (Door onszelf).

    Antwoord: 3Ik werk met Mentordossier en ben er tevreden over. Zeker ook omdat, wat al eerder genoemd werd, er serieus omgegaan wordt met tips en vragen ter verbetering van het systeem. Daarbij ook erg klantvriendelijke medewerkers.

    Antwoord: Ik werk met On view en dit bevalt uitstekend. In eerste instantie was dit programma meer bedoeld voor bewindvoerders maar door de nodige aanpassingen de laatste tijd is het ook erg prettig werken voor mentoren. Er wordt vanuit On View goed geluisterd naar de wensen van de gebruikers.

    Antwoord: Ik werk in Cliendo, ben er heel tevreden mee:  – (dagelijkse) notities/rapportages – clips waar je to do items in kunt zetten en deze naar urgentie een kleur kunt geven en stand van zaken van dit item bij kunt werken – agendafunctie (apart per cliënt of alle agenda-items in een overzicht) – goed overzicht persoonsgegevens en van contactpersonen – documenten zijn makkelijk te uploaden, eigen indeling van mappen voor documenten – zeer snelle, vriendelijke klantondersteuning bij vragen rondom Cliendo

    Antwoord: Ik werk ook met mappen in Office Word.  Gaat prima zo. Ik heb tot volle tevredenheid mappen in Word en aantekeningen in Excel

    Antwoord: heb een door mij zelf ingericht map-systeem op mijn pc wat voor mij prima en overzichtelijk werkt. Ik vind het prima wanneer wij als mentoren veilig digitaal zouden kunnen communiceren met de rechtbank. Ik zit niet te wachten op een duur aan te schaffen dossier programma zoals mentor dossier of On View, hoe goed het ook werkt. Ik heb graag de vrijheid om op mijn eigen manier te werken en vind ook dat wij als mentoren al meer dan voldoende onkosten moeten maken.

    Antwoord: Ook ik heb een eigen mappensysteem met Office en dat werkt super goed. Ik heb dan ook niet de behoefte dit te veranderen en ben voorstander van een beveiligde mail met de Rechtbank. Kosten voor mentoren zijn al enorm hoog en een digitaal systeem jaagt de kosten nog meer op en daar zit ik niet op te wachten.

    Antwoord: Ik werk gewoon met eigen mapjes in Office (veilig binnen Google Drive) , dit werkt prima. Zolang de Rechtbank geen andere eisen stelt heb ik geen trek in een duur digitaal systeem

    Antwoord: Hier Office 365 met SharePoint.

    Vanuit On View is contact gezocht om het systeem dat zij hanteren meer up-to-date te maken voor mentoren.  Hierbij het verzoek of er 1 of 2 personen mee willen denken, nu reeds werkend met On View, om vanuit de NBPM en als mentoren op te treden richting On View. Melden graag via: voorzitter@nbpm.nl

    Antwoord: Dat is natuurlijk mooi. Maar dan krijg je vnl mensen die zowel bewindvoerders als mentor zijn. En het On View systeem is vnl een financieel systeem. Als je ernaar kijkt vanuit Alleen mentorschap dan stel je hele andere eisen.

    Antwoord: Ik weet niet of er andere vragen worden gesteld als je beide functies bekleed. Ik doe beide en mis echt het een en ander aan On view. Ik heb dan ook een email gestuurd, maar wellicht is mij blik reeds gekleurd

    Antwoord: Meedoen met een dergelijk onderzoek zal dan vooral door mentoren gedaan worden die ook bewindvoerder zijn, want On View is vooral een financieel systeem ontwikkeld voor bewindvoerders. Slim van Vooraf zou de NBPM er wat mij betreft op moeten aandringen dat ze een losstaande/aparte module voor mentoren gaan ontwikkelen en niet een uitbreiding op het bestaande, want anders kopen mentoren straks een systeem met overbodige(financiële) items.

    Antwoord: Ik werk op een bewindvoerders-kantoor (en ben daar als enige mentor). Omdat onze bewindvoerders al met On view werkten, ben ik dat ook gaan gebruiken. Is inderdaad gericht op bewind voering, maar als mentor kan ik er toch voldoende mee uit de voeten. Ik wil best meedenken hoe dit meer geschikt voor mentoren te maken. En volgens mij zit On View bij ons in de buurt, mocht face to face contact wenselijk zijn.

    Antwoord: Lekker negatief mensen, ja het is ontwikkeld voor bewindvoerders maar graag een aanpassing maken voor mentor dossier wat ik toe zou juichen, heb daar wel vertrouwen in On View kennende.

    Antwoord: On View wil van mentoren horen wat ze missen of nodig hebben in On View. Ze willen dan aanpassingen maken voor een mentor- dossier/ curatele. Als mentoren ook via KEI gaan werken dan gaat de vijfjaarlijkse evaluatie ook via een systeem met een PKIO-certificaat zoals bij bewindvoerders.

    Antwoord: Ik heb met On View gewerkt, met wat aanpassingen kan er een mooi systeem zijn voor mentoren. Ik wil wel meedenken.

    Antwoord: Hartelijk dank voor alle reacties. De personen die hebben aangegeven mee te willen denken zal ik benaderen.

    Antwoord: Ik heb bij On View een paar jaar geleden een vrijblijvende informatieve ochtend gehad. Tijdens deze ochtend wordt prima uitgelegd hoe het programma werkt en wat je er allemaal mee kunt. Ik heb destijds de vraag gesteld of het programma ook vereenvoudigd zou kunnen worden naar hetgeen wat een mentor nodig heeft om dossiers te kunnen borgen. Het programma is totaal gericht op bewind voering. Met een gedeelte van het programma zouden wij als mentoren al prima kunnen werken. Helaas was On View destijds niet enthousiast over dit voorstel. Hopelijk staan ze er nu wel voor open.

    Antwoord: Als ik enkel mentor zou zijn en geen bewindvoerder en/of curator, zou ik niet voor On view kiezen. Ik werk er wel mee omdat ik naast mentor ook bewindvoerder en curator ben. De financiële component van de applicatie is dermate groot dat je als mentor maar een klein deel van On view zult gebruiken, ondanks dat er in de loop van de tijd duidelijke verbeteringen voor de mentor kant zijn aangebracht. Als On view een light versie zou hebben voor mentoren wordt het een andere zaak. Daar hangt dan als het goed is ook een ander prijskaartje aan.

1 bericht aan het bekijken (van in totaal 1)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.