notulen bestuursvergadering april 2022

Verslag en actielijst bestuursvergadering d.d.8-4-2022

Online, 09.00 uur – 11.00 uur

Aanwezig: Andrea Jonker (voorzitter), Minoek Verdenius (profilering), Jessica van Kuyen (modernisering),; Esther Nusz (notulen).

Afwezig: Tineke van Zanten (penningmeester)

  • Opening
    1. Vaststelling agenda
    2. Mededelingen
      – Eind mei vindt er een gesprek plaats met een aspirant bestuurslid.
    3. NBPB heeft ons een verzoek gedaan om samen met hun leden in juni mentorcafés te organiseren. Het bestuur heeft het in deze periode erg druk en wil eerst hun positie bepalen ten opzichte van andere beroeps- en branche organisaties. Dit verzoek op de agenda in september geplaatst.
    4. Ingekomen stukken
      – Bevindingen kascontrole
  • Vaststellen verslag- en actielijst d.d. 11-3-2022
    1. a.v. de actielijst: de functie van contactpersoon bij VWS over Goede Vertegenwoordiging is vacant. Hier kunnen we nu dus geen actie op ondernemen.
  • Terugkoppeling overleggen
    John Reimink en Gert Boeve van Horus hebben Andrea benaderd. Zij willen vormen van samenwerken met de NBPM bespreken, om te zien waar beiden baat bij hebben. Eventueel samen een duidelijker beeld naar buiten toe uit te dragen om een vuist te kunnen maken naar de overheden. Andrea zal verder met hen in gesprek gaan om te zien of er vruchtbare samenwerkingsvormen te vinden zijn, en deze voor te stellen aan de leden.
  • Scholing en deskundigheid / ALV
    1. De concept agenda voor de ALV op 20 mei kan na aanpassingen door Esther met de mail worden verzonden naar de leden. Aangezien deze in BCC wordt gestuurd zal een aantal leden deze mail niet ontvangen. Ook de mentorcafé’s wordt gevraagd om hun leden hierover in te lichten, en Jessica maakt de aanmelding op de ledensite mogelijk.
    2. Concept jaarverslag 2021
      Met een paar kleine tekstuele wijzigingen akkoord bevonden.
  • Financiële stand van zaken
    1. Aangepaste begroting 2022
      Deze is niet helemaal duidelijk, maar kan ook niet worden nagevraagd omdat Tineke afwezig is. Voor de ALV is dit niet van toepassing omdat in november al goedkeuring is verleend voor de begroting. In mei gaat het om een terugblik over vorig jaar.
  • Bespreekpunten
    1. Herziening klachtenreglement, een voorstel gestuurd door Kees Korsman.
      Minoek en Andrea gaan dit samen doornemen voorafgaand aan de bijeenkomst op 20 april.
    2. Enquête
      De uitwerking is bijna klaar. Uiterlijk 6 mei moet er een concept van worden verzonden naar de leden, zodat ze voorbereid de presentatie kunnen volgen. Eventuele vragen of opmerkingen kunnen ze vooraf mailen, zodat Minoek dit op de ALV kan beantwoorden. De presentatie wil Minoek in powerpoint doen, met hulp van Jessica. Na de ALV moet de uitwerking een definitieve versie krjjgen en moet het bestuur kiezen hoe dit wordt verspreid. Horus? Expertgroep? LKB?

 

  • Rondvraag
    Esther wil graag hulp bij de logistieke invulling van de ALV met betrekking tot de badges, handtekeningenlijst en deelnamebewijzen.

Sluiting

Laat een reactie achter