NBPM is gefuseerd met Aegis per 1-1-25. Forums Ledenforum Indicaties [ARCHIEF] Wet kwaliteit, klachten en geschillen zorg

1 bericht aan het bekijken (van in totaal 1)
  • Auteur
    Berichten
  • #402
    Beheerder
    Sleutelbeheerder

    Wet kwaliteit, klachten en geschillen zorg
    Vraag: Goed om te weten: Sinds 1-1-2016 is de nieuwe Wet Kwaliteit, Klachten en Geschillen Zorg (Wkkgz) van kracht. Deze nieuwe wet vervangt de vorige Wet Klachtrecht Cliënten Zorgsector (Wkcz).  In de nieuwe Wkkgz staat bij artikel 14 dat mentoren ook een klacht kunnen indienen als de zorgaanbieders weigeren om een persoon (in dit geval de mentor) in het kader van de zorgverlening als vertegenwoordiger van de cliënte beschouwen.

    Antwoord: Wat fijn dat het er is, als uiterste middel als alle andere pogingen om als vertegenwoordiger ons werk te kunnen doen op niets zijn uitgelopen.

1 bericht aan het bekijken (van in totaal 1)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.