NBPM is gefuseerd met Aegis per 1-1-25. › Forums › Ledenforum › Casuïstiek › uitstel/afstel opname in zorginstelling
- Dit onderwerp bevat 5 reacties, 4 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 3 jaren, 7 maanden geleden door Lian Billekens.
-
AuteurBerichten
-
5 juli 2021 om 13:28 #6860Lian BillekensDeelnemer
Ik ben met zorginstelling zover gekomen dat er per 1 juli plaatsing cliënt zou zijn.
Door allerlei onverwachte ontwikkelingen op de nieuwe zorg locatie werd opname datum i.o. ouders uitgesteld tot 1 juli.
2 weken geleden kregen we een telefoontje dat de opname uitgesteld moest worden daar er erg veel escalaties en onrust op nieuwe woonvorm plaats vinden. Als mededeling kregen we mee dat er een heroverweging van betreffende bewoners zou plaats vinden en dat hun de veiligheid van mijn cliënt op dit moment niet konden garanderen.
Vanochtend gesprek gehad met zorg manager zorgbemiddeling en gedragskundige samen met ouders. Nu blijkt dat het nog maar de vraag is of en wanneer de plaatsing zal kunnen plaatsvinden. Het appartement is al geheel nieuw ingericht en gemeubileerd door ouders.
We moeten nu dus afwachten wanneer de instelling een beeld hebben hoe nu verder te gaan.
Ook gaven hun wel aan ook binnen de zorginstelling te gaan kijken naar een andere locatie. Dit roept allemaal veel vraagtekens op en veel onzekerheid zeker voor de cliënt.
Heeft iemand zoiets al eens voor handen gehad?
5 juli 2021 om 14:44 #6956Marianne IJzermanDeelnemerDit is wel heel bijzonder. Misschien kan je contact leggen met het zorgkantoor en om advies vragen. En de rekening van de meubels en opknappen meteen declareren bij de zorginstelling.
5 juli 2021 om 15:44 #7052Heleen Mulderij – RoewenDeelnemerHallo,
Dit is wel een vreemde situatie. Is het duidelijk waardoor er nu vraagtekens zijn. Is het vooraf niet goed uitgezocht of zijn er personele problemen. Lijkt mij goed om duidelijk te krijgen waar het probleem zit.
Het blijft vooral kijken naar wat in het belang van de cliënt. Ik kan mij voorstellen dat het beter is om langer te wachten en goed uit te zoeken dan dat de cliënt in een onveilige/onzekere omgeving komt. Daarnaast heeft de zorginstelling wel een verplichting. Zeker als alles al in kannen en kruiken was.
Kom je er niet samen uit is het zeker aan te raden om het zorgkantoor in te schakelen of een cliëntvertrouwenspersoon vanuit het zorgkantoor.
Heleen Mulderij-Roewen
5 juli 2021 om 16:13 #7148Ageeth ZielDeelnemerIk denk dat een onafhankelijk clientondersteuner ook een optie kan zijn
5 juli 2021 om 17:19 #7244Lian BillekensDeelnemerClientondersteuner is al bij vorige plaatsing betrokken. Gedragskundige met KCT hebben een profiel woonplek opgesteld en dit is ook duidelijk gecommuniceerd. Mijn cliënt is ook niet het probleem maar de inschatting w.b. doelgroep is verkeerd ingeschat.
Zorginstelling geven aan dat ze een foutieve inschatting hebben gemaakt qua samenstelling woongroepen.
Het team waar ze op ingezet hebben is ook aan wisselen geslagen door de toenemende onrusten.
Dus we zijn heel blij dat we de plaatsing van cliënt al naar achteren hadden verplaatst zodat alles rustig op gang kon komen. We hebben hierin ook de ruimte gegeven.
Het belang van een geslaagde plaatsing staat natuurlijk op de eerste plaats maar om nu weer dit uitstel/afstel duidelijk te maken aan cliënt is pittig.
5 juli 2021 om 17:20 #7245Lian BillekensDeelnemerDit zullen we ook zeker doen als er iets meer duidelijk is.
Bedankt.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.