Profiel bestuurslid Horus

Onderstaand het profiel van een (toekomstig) bestuurslid van Horus. De tekst wordt geplaatst zodat je je kunt inlezen op wat het inhoudt. De NBPM mag 2 bestuursleden voordragen bij fusie. De tekst word je ter oriëntatie aangeboden.

N.B.: Bestuursleden van Horus krijgen – ook – een vrijwilligersvergoeding. Voor 2024 stelt de belastingdienst dit bedrag op EUR 2.100 maximaal per jaar.

Horus zoekt bestuursleden


Ben jij een bevlogen professional en wil je je inzetten om het vak van wettelijk vertegenwoordiger meer op de kaart te zetten? Ben je daarnaast strategisch sterk, een echte relatiebouwer en is innoveren belangrijk voor je? Bouw dan mee aan het versterken en verstevigen van Horus als dé branchevereniging voor wettelijk vertegenwoordigers.   

Over Horus

Bestuurslid zijn van Horus betekent acteren in een dynamische omgeving. Het speelveld van de wettelijk vertegenwoordiger is volop in ontwikkeling. De vereniging zelf bevindt zich momenteel in een fase waarin zij zich verder professionaliseert.

Doel van Horus is om opnieuw de relevantie en de meerwaarde van de vereniging aan te tonen aan leden, potentiële leden, stakeholders en andere doelgroepen.

Horus telt een vijfkoppig bestuur met daarin een voorzitter. Op het Verenigingsbureau werken een directeur, adviseur, communicatieadviseur, relatiebeheerder, opleidingscoördinator en administratief medewerker.

Op dit moment zijn we op zoek naar twee bestuursleden. Eén in de rol van vicevoorzitter en één als algemeen bestuurslid. Daarbij merken we ook graag op dat we een nadere portefeuilleverdeling willen opstellen.

Treed je aan bij Horus als bestuurslid, dan biedt Horus jou volop ruimte om de nieuwe strategische koers voor de komende jaren mede te bepalen.

Wat ga je doen:

  • Voorbereiden van en actief deelnemen aan de bestuursvergaderingen (maandelijks m.u.v. zomerperiode)
  • In afwisseling met andere bestuursleden deelnemen aan ledenraadsvergaderingen en regiobijeenkomsten (ledenraad ongeveer om de twee maanden en regiobijeenkomsten in voor- en najaar maandelijks);
  • Deelnemen aan overleggen welke door stakeholders worden georganiseerd;
  • Betrokken zijn bij de voorbereiding van en het bewaken van de uitvoering van het strategisch beleidsplan, de activiteitenplannen en het financiële- en inhoudelijke jaarverslag;
  • In samenwerking met voorzitter en directeur fungeren als aanspreekpunt voor onze leden.

Wie ben je:

  • Je hebt een moderne visie op besturen en heeft ervaring in het besturen van een onderneming op het gebied van wettelijke vertegenwoordiging;
  • Je bent een strategisch denker; de kandidaat maakt strategische keuzes met inachtneming van relevante interne en externe ontwikkelingen (bijvoorbeeld verandering o.b.v. wet- en regelgeving);
  • Je overziet ontwikkelingen op het gebied van wettelijke vertegenwoordiging en financiële zorgverlening. Hij/zij borgt gewenste duurzame vernieuwingen en veranderingen op het gebied van mentorschap, curatele, beschermingsbewind of inkomensbeheer en draagt deze zowel intern als extern uit;
  • Je investeert in draagvlak voor de koers van de vereniging, zowel intern (de leden) als extern (onder bijvoorbeeld toekomstige samenwerkingspartners, overheid, gemeente, samenwerkingsverbanden);
  • Je weet wat er in het werkveld speelt én wat er in de regio gebeurt en speelt hier effectief op in;
  • Je bent een netwerker, bestendigt relaties en kan vaardig manoeuvreren in een complexe
    (politiek)bestuurlijke omgeving;
  • Je kan samen met de andere bestuursleden zoeken naar een optimaal model waarbij slagkracht en betrokkenheid in evenwicht is;
  • Je kan multidisciplinair denken: ziet dwarsverbanden en de samenhang en communiceert tussen de verschillende domeinen/deskundigheidsgebieden.

Bij gelijke geschiktheid van kandidaten gaat de voorkeur uit naar het verwelkomen van vrouwelijke bestuursleden en tevens leden die actief zijn als mentor.

Laat een reactie achter